De websites van Morssinkhof Groep B.V. maken gebruik van cookies     Meer informatie     Sluiten


Drie nieuwe trekkers voor Morssinkhof Groep

Michel Morssinkhof, verantwoordelijk voor het beheer van het vrachtwagenpark bij Morssinkhof Groep, werkt al 32 jaar op de afdeling expeditie. Uit de verhalen weet hij dat zijn opa voor het bedrijf lang geleden een hout-gasgestookte wagen aanschafte, waarvan een foto de wand siert in de spreekkamer van de afdeling expeditie (zie foto hieronder). Een wereld van verschil met de 3 nieuwe Volvo’s die Morssinkhof Groep nu in gebruik heeft genomen. “Een oplegger gaat langer mee dan een trekker”, vertelt Michel. “We rijden jaarlijks flink wat kilometers,wat betekent dat de trekkers na 8 tot 10 jaar  voor ons niet meer rendabel zijn. Van de 7 eigen trekkers hebben we er nu 3 vervangen.” De nieuwe Volvo’s worden in het Belgische Gent geproduceerd en vervolgens afgemonteerd bij Nijwa, dealer van Volvo Trucks. “Met dit afmonteren zijn ze nog zo’n 6 weken na aflevering bezig”, laat Michel desgevraagd weten.


(hout-gasgestookte wagen)


Digitale ontwikkelingen

Ook ten opzichte van de wagens die nu zijn ingeruild, is er volgens Michel Morssinkhof het nodige veranderd: “Het grootste zichtbare verschil met de vorige generatie auto’s is de aanwezigheid van digitale techniek aan boord. Zo zijn alle nieuwe trekkers uitgerust met een geavanceerd camerasysteem waarmee de dode hoek ontlopen kan worden. Daarnaast hebben de nieuwe wagens de beschikking over ledverlichting, statische bochtverlichting en inrijdbeveiliging.Met de aanwezigheid van een ergonomisch verantwoorde stoel in de cabine is er ook gedacht aan het comfort voor de chauffeur. Ten slotte hebben alle auto’s uit ons wagenpark de schoonste motor die op dit moment beschikbaar is: de euro 6 motor, een extra zuinige motor.” En dan met een knipoog: “Ook aan andere specifieke wensen van de chauffeurs hebben ze bij Volvo gedacht. Zo hebben alle nieuwe auto’s een koelkast aan boord en natuurlijk een luchthoorn, waarmee de chauffeurs kunnen laten weten dat ze in aantocht zijn.”


Trotse chauffeurs die zuinig zijn op hun auto

Iedere vrachtwagen bij Morssinkhof Groep heeft zijn vaste chauffeur. Mannen die stuk voor stuk trots zijn op ‘hun’ auto en door het familiebedrijf nauw werden betrokken bij de aanschaf van de nieuwe wagens. Michel Morssinkhof: “De mening van onze chauffeurs is belangrijk. Zij moeten dagelijks in de auto rijden en dat zo veilig en comfortabel mogelijk kunnen doen. Beton is een zwaar product en dat stelt de nodige eisen aan de veiligheid van ons wagenpark voor zowel de chauffeurs, onze klanten en andere weggebruikers. We hebben onze chauffeurs ook gevraagd mee te denken over interieur- en exterieuropties. Toen de wagens eenmaal waren afgeleverd en nog afgemonteerd moesten worden, zijn ze regelmatig gaan kijken hoe het ervoor stond. Onze chauffeurs zijn zuinig op hun wagens. Ze zijn er zelf verantwoordelijk voor dat de auto’s extern worden gereinigd, in een wasstraat voor vrachtwagens.”

Grappig detail is dat de eerste nieuwe Volvo in mei van dit jaar bij chauffeur Henk Buiter thuis, in Staphorst, op zijn verjaardag werd afgeleverd. Michel Morssinkhof legt uit waarom: “De broer van Henk, André Buiter, heeft met vrachtwagendealer Nijwa geregeld dat de auto ter ere van
Henks 65ste verjaardag bij hem thuis zou worden afgeleverd. Uiteraard wilden we hieraan onze medewerking verlenen.” De tweede nieuwe Volvo werd in juni van dit jaar afgeleverd en wordt bestuurd door Emiel Koerhuis, terwijl Daan Morssinkhof de derde nieuwe Volvo bestuurt die afgelopen juli werd afgeleverd.

Het 2e leven van onze oude vrachtwagens

Met de nieuwe vrachtwagens mogen we door de schone Euro 6 motor in elke milieuzone in Nederland rijden. “Dat is een groot voordeel ten opzichte van de vorige auto’s, waarmee we niet overal mochten komen”, laat Michel Morssinkhof weten. Ook de ingeruilde Volvo’s verschijnen nu op plekken waar ze vroeger niet kwamen. “De 3 trekkers die nu zijn ingeruild voor de nieuwe Volvo’s dateren van 2012 en krijgen na inruil een 2e leven, vaak op een ander continent. Een belangrijke voorwaarde hiervoor is dat onze wagens zonder naam en logo doorgeleverd worden”, vertelt Michel Morssinkhof.


‹ Terug naar overzicht